Parlar d'un joc de GamesWorkshop es parlar de miniatures i aquest cas no anava a ser menys. El joc es composa de deu vaixells de guerra, poseidors d'una qualitat asombrosa considerant l'escala de les miniatures, diferents elements d'escenografia marina i varies peces esculpides necesaries per al joc. Tots els elements venen sense pintar, cosa que farà que més d'un es pense adquirir el joc. Si tens la costum de pintar miniatures o penses que pot ser una bona afició, aquestes miniatures no te defraudaran; son molt vistoses i agraïdes de pintar.
El joc poseix un transfons bastant atractiu: una venjança, una " Flota del Terror" composada per essers d'oltratomba i vaixells tant grans com ciutats lluitant a mort en un mar ple de perills. Els jugadors, a traves d'una serie d'escenaris intenten que la seva flota siga la primera en aconseguir els objectius que li donaran la victòria.
Com en la gran majoria de jocs de miniatures, els jugadors ven prenent torns alternativament en els que van "donant ordres" a alguna de les seves miniatures. Poden menejar-les, fer que disparen a altres vaixells o monstres marins; poden abordar un vaixell enemic....
La mecanica de moviment es basa en els atribut de moviment de cada vaixell, representat en un valor numèric equivalent a polsades, més la interferència del vent en el joc. La forçà del vent tant pot afavorir com perjudicar el moviment, seguent el seu valor la distancia mínima que un vaixell a de moure durant la seva activació. El moviment també es veu afectat per la maniobralitat del vaixell, l'atribut de maniobra de la miniatura determina la distancia que ha d'haver recorregut el vaixell abans de poder cambiar la direcció del seu avanç.
El combat es resol amb la tipica tirada de daus de sis cares, que es vorà modificada tant per la posició de l'objectiu com per la interferencia d'obstacles ( tant vaixells com elements escenogràfics ). El mal resultant es representa amb unes cartes que se van afegint a la targeta del vaixell. Quan el nombre de cartes afegides al vaixell ( que poden ser de mal estructural com de baixes a la tripulació ) siga igual al valor afectat, el vaixell es retira del joc.
Aquestes son les regles basicament, està clar que queden unes quantes sense explicar, però us servirà per fer-vos una idea de com funciona el joc.
Això si, si t'agrada tindre-ho tot controlat i poder tindre clara la teva estrategia amb uns quants torns per avançat... aquest no és el teu joc. L'aleatorietat d'alguns aspectes del joc pot arribar a ser excesiva. La força del vent es determina amb daus, l'èxit del impactes i els abordatges també, on s'asigna el mal també es aleatori per que les cartes de mal es furten d'una baralla aleatoritzada i també estan per ahí les cartes de Destí que poden afectar considerablement al joc.
Per conclure: si t'agraden les miniatures, t'agraden els vaixells monstruosos i no pots viure sense una bona dosi d "ameritrash" de tant en tant Dreadfleet es un joc que gaudiras molt. Per contra si el que vols es un joc en el que els torns pasen apaciblement i el factor sort te poc o res que fer......més val que saltes per la borda ara que estas a temps; en Dreadfleet no hi ha lloc per al relax, sols ron, sang, polvora i salitre.
Dew!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada